kekalkan

kekalkan

Wednesday, November 21, 2012

AZMIN BELASAH KHALID DALAM SIDANG DUN NEGERI SELANGOR


Azmin belasah menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mengenai Unisel yang rugi teruk setelah pakatan rakyat mengambilalih negeri Selangor.

Azmin mahu Khalid Ibrahim menyelesaikan dengan segera isu pembinaan Condo di Batu Caves yang mendapat bantahan secara meluas.

Azmin juga mahu penjualan harta PKNS dibuat secara lebih profesional bukannya secara rundingan terus.

“Lima aset milik PKNS yang terbabit ialah Shah Alam Convention Centre Mall (SACC Mall) yang dicadangkan dijual pada harga RM97 juta, Menara PKNS Petaling Jaya (RM90 juta), bangunan PKNS Shah Alam (RM85 juta), bangunan PKNS Bangi (RM42 juta) dan bangunan Wisma Yakin, Jalan Masjid India (RM7 juta),” secara rundingan terus.

Azmin bersetuju banyak pembangunan yang dilaksanakan di negri Selangor.

Jambatan ketiga di Klang yang akan dibina oleh kerajaan Pakatan luar Tabie ini juga disentuh oleh Azmin kononnya untuk melunaskan janji oleh kerajaan BN yang kala pada PRU12.

Pembinaan Jambatan ini bagi mengembalikan sokongan rakyat Selangor kepada pakatan luar tabie apabila berbagai isu timbul seperti:

Pembelian bas mewah Anwar menggunakan wang rakyat iaitu membuat kontra apabila membeli 50 buah kenderaan lori sampah yang telah out-dated dengan harga yang tinggi.

Penjualan harta hak-milik PKNS dimana bumiputera bernaung dibawahnya sebagai peniaga.

Janji pilihanraya yang belum ditunaikan sehingga kini.

Azmin begitu yakin pakatan luar tabie akan ke putrajaya dan orang yang tersayangnya Anwar Ibrahim pasti akan jadi Perdana Menteri.

No comments: