kekalkan

kekalkan

Tuesday, June 11, 2013

BAYANGAN : Wajah Kepemimpinan Yang Menerajui UMNO, Wanita, Pemuda & Puteri Malaysia

Pemilihan UMNO akan di laksanakan tahun ini dengan mengguna pakai perlembagaan baharu parti yang membuka peluang kepada hampir 500,000 ahli di peringkat akar umbi menentukan pucuk pimpinan parti.

Perlembagaan parti yang baharu ini lebih mencabar dan lebih kompleks kerana sejajar dengan pembaharuan dan reform yang telah dimulakan tiga tahun dulu tapi belum dikuat kuasakan pemilihan menggunakan perlembagaan yang baharu.

Dari segi pemilihan Majlis Tertinggi, hampir 150,000 orang akan terlibat dalam menentukan pucuk pimpinan parti daripada jawatan presiden sampai kepada Majlis Tertinggi. Ini tidak termasuk 100,000 orang daripada setiap sayap Wanita, Pemuda dan Puteri.

Hari ini BDJ ingin berkongsi dengan teman-teman, antara wajah-wajah bayangan yang BDJ harapkan mampu menerajui kempimpinan UMNO, Wanita, Pemuda & Puteri dengan baik. Antaranya adalah ;

Presiden UMNO
YAB Dato Seri Najib Tun Razak
Perdana Menteri Malaysia
Ahli Parlimen P085 Pekan

Timbalan Presiden UMNO
YAB Tan Sri Dato' Muhyiddin Mohd Yassin
Timbalan Perdana Menteri Malaysia
Ahli Parlimen P143 Pagoh

Ketua Wanita UMNO
YB Datuk Halimah Mohamed Sadique
Ahli Parlimen P155 Tenggara

Ketua Pemuda UMNO
YB Khairy Jamaluddin Abu Bakar
Ahli Parlimen P131 Rembau

Ketua Puteri UMNO
YB Mas Ermieyati Samsudin
Ahli Parlimen P134 Masjid Tanah

P/S : Bayangan ini hanya sekadar pandangan BDJ sahaja. Pandangan ini BDJ lontarkan dari buah fikiran BDJ sendiri tanpa ada pihak yang ke-3. Jangan pula ada pihak yang terasa hati dan panas dengan apa yang BDJ bayangkan nie hehe. Harap-harap pemilihan UMNO kali ini berjalan dengan lancar, adil dan bersih.

No comments: